Repliki

 Mercedes-Benz 540K – replika

Jest to niebywała replika Mercedesa-Benz 540K z roku 1939, zbudowana w całości na bazie Mercedesa 190. Samochód ten ma unikalną historię. Został sprezentowany przez Adolfa Hitlera Józefowi Stalinowi jako znak niemiecko-rosyjskiego paktu o nieagresji. W roku 1984 właśnie ten model Mercedesa – Mercedes-Benz 540K stał się symbolem uczczenia 100-letniej motoryzacji. Wszelkie pytania dotyczące samochodu proszę kierować pod. Istnieje możliwość wynajmu samochodu na wesela lub specjalne okazje. Gorąco polecam !
Cena 79.000 zł

Cobra Shelby – replika

Historia Cobry

Najwspanialszych samochodów wszechczasów Cobra
powstał dzięki: brytyjskiemu podwoziu, amerykańskiemu silnikowi i pomysłowości pewnego emerytowanego kierowcy rajdowego.
Historia Cobry rozpoczyna się w 1953 roku w niedużej brytyjskiej firmie AC gdzie powstaje model Ace.
AC Ace był samochodem ceniony za zwrotność i osiągi, zdobył sobie powszechne uznanie wśród kierowców rajdowych.
To właśnie to auto stało się inspiracją dla Carrolla Shelbyego.
Wpadł on na pomysł stworzenia samochodu zdolnego podjąć walkę z takimi markami jak Porsche czy Ferrari. Shelby przedstawił swoje plany Fordowi w 1961 roku.
Prototyp Cobry był gotowy jesienią 1962 roku.
Do końca roku samochód został wyposażony w silnik 4.7 litra . 268 konny silnik rozpędzał auto do 160 km/h w 14 sekund i pozwalał osiągnąć maksymalną prędkość 220 km/h.
Zbudowano 51 takich aut.
Podczas swojego pierwszego wyścigu na torze w Riverside w Kalifornii, Cobra pomimo iż nie ukończyła wyścigu, wzbudziła duże zainteresowanie.
Następna generacja – powstała w 1963 r. Poprawiono w niej m.in. układ kierowniczy. Powstało 528 takich modeli.
W czerwcu 1964 specjalna wersja Cobry GT wygrywa 24 godzinny wyścig w Le Mans wpisując ten samochód na trwale do historii motoryzacji.
Produkcja Cobry z podwoziem AC Ace została zakończona w 1965 r. wraz z wprowadzeniem nowego modelu 427.
Nowa Cobra posiadała silnik V8 typu big-block o pojemności 7 litrów, ponadto przebudowano zawieszenie. Model 427 został wyposażony w aluminiowe nadwozie. Model ten odnosił największe sukcesy w wyścigach takich jak Le Mans, Daytona itd.
Do produkcji Cobry powrócono w latach osiemdziesiątych wraz z wprowadzeniem, przez firmę AC, modelu Mark IV. Obecne Cobry, jak dawniej, wytwarzane są ręcznie. Z zewnątrz posiadają niezapomniany kształt swoich poprzedników, wewnątrz są całkowicie nowoczesne.
Wśród aktualnej oferty AC znajduje się kilka modeli m.in. z nadwoziem z włókien węglowych.
Ceny oryginalnych Cobr z przed lat dochodzą dziś to setek tysięcy dolarów.
Dla nas pozostaje rynek replik tego wspaniałego samochodu – który Państwu polecamy.
Cena 45.000 zł

Kabriolet MORGAN – replika

Samochodowe legendy – ” Morgan – angielski w każdym calu „

Ten wybitnie angielski samochód stał się legendą i ambasadorem wśród stylowych samochodów sportowych. Firma Morgan utrzymała się na samochodowym rynku brytyjskim, gdzie chyba najwięcej marek podzieliło los upadłości i bankructwa. Morgan reprezentuje serię roadserów o otwartym nadwoziu w stylu lat 30-tych. Samochody te cechuje ręczna robota, doskonałość konstrukcji i niezawodność. Morgan to przedmiot westchnień i pożądania miłośników motoryzacji na całym świecie. Firma w Malvern Link-Morgan w Worcestershire produkuje zaledwie do 500 kabrioletów rocznie, na zamówienie takiego samochodu czeka się wiele miesięcy. Ta oryginalność, ręczne wykonanie, doskonałość i nostalgia za pięknymi latami 30-tymi sprawia o powodzeniu tych samochodów i o nie przemijającej modzie. Morgan reprezentuje swoistą klasę, urok i styl. Auta tej marki są nie ma co tu ukrywać ekskluzywne, chętnie kupują je Amerykanie, Japończycy a w szczególności Anglicy aby podkreślić swoje przywiązanie i nostalgię. Nie należy mylić Morgana z innymi kultowymi samochodami sportowymi z Anglii jak: Austin Healey, MG, Triumph, AC, Alvis których wcześniejsze modele mogą trochę przypominać Morgana, Morgan jest tylko jeden!

Historia Morgana

Rok 1910, to oficjalna data założenia firmy, lecz dwa lata wcześniej H.F.S. Morgan w warsztatach szkolnych Malvern College korzystając z pomocy nauczyciela mechaniki Stephensona Peacha buduje swój pierwszy pojazd, trójkołowiec. Samochody Morgan wyróżniały charakterystyczne cechy konstrukcji jak: podwozie z ramy rurowej centralnej oraz kolumnowe-suwakowe zawieszenie przodu. Silniki, stosowana była cała gama różnych silników firm: MAG, Anzani, Precision Matchless czy JAP i Blackburne, chłodzonych zarówno powietrzem i cieczą, z reguły o małych pojemnościach od 980 do 1096 ccm. Silniki umieszczane były w długim przodzie przed kabiną wieńczone charakterystycznym wylotem ozdobnym chłodnicy rozpoznawalnym tylko dla Morgana. Jak podają źródła historyczne firmy w latach 20-tych zatrudniała ona 160 pracowników i produkowano do 50 samochodów tygodniowo w różnych także turystycznych nieco tańszych wersjach. Moda na ekonomiczne i tanie trójkołowce także w sektorze małego biznesu (furgony), uratowała firmę przed bankructwem. Rok 1925 samochód Morgana zdobył tytuł najszybszego samochodu świata w klasie do 1100 ccm, bez sprężarki. W próbie na jeden kilometr ze startu lotnego osiągnął prędkość 167,4 km/h. Był to nie lada wyczyn w konkurencji znanych marek niemieckich, francuskich i rodzimych potentatów z Anglii.

Sport i wyczyn…

charakteryzowały tę markę. Już wcześniej bo w 1913 roku podjęto produkcję udanego samochodu sportowego Morgan „Grand Prix”, który produkowano z sukcesem handlowym do 1926 roku. W roku 1919 zademonstrowano piękny opływowy typ „Aero”, to następny sukces handlowy bo model ten produkowano aż do roku 1932 roku!. To miedzy innymi dało trend długich serii o tradycyjnym nadwoziu z czego zasłynęła firma. Dalsze samochody sportowe to model „Sport”oraz ulepszona wersja „Super Sport” produkowana do początku wojny. Gwenda Steward osiągnęła w roku 1929 na Morganie prędkosć184 km/h, dało to początek mody tej marki wśród Pań!. Morgan korzysta z dobrych i dużych silników Forda i firmy Coventry-Climax. Pomimo różnych zawirowań i spadku produkcji, firma przetrwała i produkuje nadal. Do nowinek i ciekawostek stosowanych w Morganie należały: manetka gazu umieszczona przy kierownicy, tylne koło zapasowe umieszczone charakterystycznie do dziś na tylnej klapie bagażnika, składany dach. Wzrasta pojemność silników 1,2,- 1,3,- 1,4 litra, pojawiają się konstrukcje górnozaworowe silników Standard montowanych w Morganach do roku 1950. My wszyscy, znawcy pięknych samochodów pozostaniemy przy modelach Morgana przy pięknej angielskiej linii nadwozia, która przywołuje piękno, harmonię i nostalgię za dawnymi czasami. Morgan pozostanie dla nas zawsze piękny i…  angielski w każdym calu!
Cena 45.000 zł